Norsklærer Silje

Dette her har vært en skikkelig slapp uke. Været har skiftet helt retning i forhold til forige uke og da går livsgleden for å gå ut og gjøre noe ned. Men jeg glemte å fortelle om én ting som var litt komisk i forige uke:

En av de utallige gangene vi var i parken, ventet jeg og Vero på Elisa mens vi steket oss i solen. Til slutt ble vi som bacon som måtte opp og gjøre noe, så vi tenkte frisbee! Etter et stund, kom det plutselig en mørkhudet gutt og ble stående å smile og se på oss. Litt creepy tenkte jeg, men hei man skal ikke dømme før man vet noe som helst. Så etter litt, kom han nærmere og spurte om å få være med. Tror det var hans første gang, ettersom han ikke akkurat var verdensmester i få den flat når den skulle flyte mot meg men, hyggelig var det jo. Etterhvert kom Elisa også, så jeg ble jo stående der å kaste frisbee alene med ham. Til slutt sa jeg at jeg ville bort å sette meg ned ettersom han skulle ta en tlf. Jeg trodde dett var dett, men like etter kom han og satt seg ned på pleddet mitt og ville ha norskkurs – der jeg skulle hjelpe han med å uttale ord og vise på bilder i text-boken hans. Han var fra Sudan og hadde en eksamen om ett par uker, så helt ærlig – vet ikke hvordan det gikk. Men det kan umulig være lett for afrikanske å lære seg norsk, ettersom når han skulle prøve selv, så uttalte han ordene slik bokstavene ville vært på hans språk.

Men det var en komisk hendelse og kunne ikke annet enn å smile etterpå!

Legg igjen en kommentar

