The Year

En annen ting som er litt villt å tenke på, er at jeg har bodd her ett år nå og skal snart flytte ut. Dette året har vært et år der jeg har vokst som person. Jeg har blitt mer selvstendig og selvsikker. Jeg har flyttet helt alene med mine bestevenninner til en av Norges storbyer, der hvor alt er helt nytt og jeg ikke kjente noen. Jeg har lært at det finnes mange merklige mennesker ute i verden, og noen av de kan man rett og slett ikke fordra. Jeg har lært hvor jeg har mine grenser i forhold til andre mennesker og jeg har lært at mange mennesker ikke har grenser. Jeg har lært mye om meg selv, og syntes synd i mamma som har måttet gå å rydde opp etter meg alle disse årene!

Jeg husker tilbake på de første månendene vi bodde her, piker som visste ingenting og bare var ute etter gøy og fanterier. Jeg ser tilbake på bilder og ser og husker hvordan det var å dra på Ricks før den ble lagt ned. Alle skremmende merkelige folk som vi kunne møte på ute på gata. Jeg husker da vi ble kjent med naboene, og tenkte hvor mange fester vi skulle ha. Vi holdt jo ord i begynnelsen, men det dabbet vel litt av etterhvert.

Beklager! Men dere var så søte!

Nei jeg vet at dette er det året jeg kommer til å huske i lang tid fremover og det er dette året jeg kommer til å savne. Å kunne bo med dine beste og til og med slippe krangler og irritasjoner overfor hva som ellers kunne skjedd i ett kollektiv ved fremmede. Nei vi har vært heldige og jeg er så glad for å ha opplevd og hatt dette året.

Grunnen til jeg tar opp dette er fordi jeg flytter ut om en ukes tid, bortimot – da er det roadtrip innom Ålesund før vi drar til Asker og er der noen dager. Også er det oppigjen å vaske ned leiligheten – så er vi ferdige her! Også er det en finfin sommer før høsten der jeg flytter sammen med kjæresten. Vi har fått en liten søt leilighet som jeg nesten ikke klarer å vente til å flytte inn i! Jeg gleder meg til å kunne ligge i vinduskarmen å gjøre oppgaver med en kakao i hånden. Og en av de tingene som jeg gleder meg til å flytte ut fra jentene, er at jeg nå kan ha de som venninner som jeg drar på besøk til og får besøk av! Det er noe som har vært litt av siden vi trossalt har bodd oppå hverandre. Så jeg gleder meg til å ha venner over på middag, ha filmkvelder og gå turer ved festningen og se meg omkring. Jeg gleder meg sånn! Kjempemasse!

Legg igjen en kommentar

