Amazon Watch

Da er man tilbake i Norge igjen – i går kveld vel og merke. Godt slitne etter å ha vært våken siden 03:30.. Turen var helt utrolig, og jeg sitter igjen med mange fine minner, opplevelser og ca. 4000 bilder. Oppdateringen skjedde ikke der nede heller med et internett som ikke akkurat var på tipptopp stand. Det er sykt å tenke at jeg har ridd på kameler, fløtet i dødehavet, gått ved petra og sett hva Moses så da han fant «det lovende land». Bilder kommer litt sånn når jeg føler for det, som sagt er en god del bilder å gå igjennom og jeg prioriterer facebook først, men får se når jeg orker å begynne der også. Folk maser men latskap er vanskelig og overvinne, hvertfall når det å slappe av og ikke gjøre noe er deilig akkurat nå.

Jeg har en hemmelig drøm som ikke egentlig er hemmelig. Jeg vil gjøre så mye, jeg vil jobbe som frivillig, jeg vil at verden skal være samlet om å bevare dyrearter, menneskegrupper og skog- og jordbruk. Og derfor har jeg så lyst å hjelpe hver eneste panda, hver eneste isbjørn, hvert år vil jeg ringe å ha en fadder i Afrika – det er bare en ting som stopper meg. Og det er pengene til å kunne gjøre det. Student i Norge er jo ikke akkurat lett – økonomi for oss er jo nokså trangt å overleve på. Men forhåpentligvis vil jeg en gang i fremtiden jobbe med det jeg brenner for innerst inne. Vel, jeg startet på dette avsnittet fordi dere kanskje har sett dette bildet bli spredd på facebook

Om du har sett det men ikke vet bakgrunnen, så er det lederen i Kayapo-stammen som har fått sitt livs verste nyhet; nemlig at presidenten i Brasil har godkjent bygging av et av verdens største vannkraftssentraler. Dette betyr at alle stammer som bor ved elven denne skal bli bygd ved ikke lenger kan overleve her pga oversvømmelsen som vil forekomme. Ødeleggelsen av det naturlige habitatet, på avskoging og forsvinningen av flere arter av planter og dyr vil være resultatet for dette. Om du er som meg og har et stort hjerte for at rettferdighet skal være likt blant alle – så sett av ett minutt og trykk innpå DENNE linken og skriv under på at du er i mot ødeleggelsen av naturen og livene til disse stammene. Se gjerne filmen og les dere opp på hva dere skriver under på, men virkelig – hvorfor er verden så urettferdig? Om du ikke har noe bedre å bruke fredagskvelden på heller så er det bare å se videre på de andre sakene denne siden jobber med.

Legg igjen en kommentar

