Day 10 – En ting du aldri kommer til å gjøre

Her skal det egentlig stå at jeg aldri kommer til å hoppe i fallskjerm. Men jeg har faktisk veldig lyst. Verden er så vakker, jeg elsker å sitte oppe i fly og se ned, tenk å få oppleve å «falle» ned. Det skremmer meg ikke, ikke tanken ikke her og nå. Selvsagt kommer jeg nok til å tisse meg ut når den dagen en dag kommer. Men det er noe jeg virkelig vil, så lenge det er med en profesjonell en såklart. Som har frippel-sjekket fallskjermen.

Men hva er det da som jeg aldri kommer til å gjøre? Jeg vil si at jeg har lyst å gjøre alt, jeg har kjempe lyst å være med på noe lignende «Amazing Race» – det eneste som stopper meg, er at jeg er superduperfrippeltrippel kresen. Jeg hadde ikke overlevd ute i det fri uten «vestlig» mat. Og det er veldig synd, for jeg vil så gjerne like alt – men det går bare ikke. Når smaksløkene mine sier nei, så sier de virkelig nei. Så da må nok det jeg aldri vil komme til å gjøre være å spise usaklige ting som frosk, hund, snegler, østers, blekksprut og sånne ufyselige ting jeg ikke ville være borti om de så var levende engang – eller hund, som er et dyr jeg elsker!

 

Og apropo dyr jeg elsker, så klarer jeg ikke spise reinsdyrkjøtt – som da er for eksempel joika-kaker. Det var virkelig godt før, med potetmos. Men etter jeg klappet et reinsdyr og faktisk oppleve det skjønne dyret klarer jeg det bare ikke. Det lille vegatariske hjørnet av hjertet mitt sier nei. Det og hval, hvalkjøtt kan jeg virkelig tenke meg er fantastisk, og jeg skal ikke lyve – jeg har kjempe lyst å prøve det engang. Men jeg er sterkt i mot hvalfangst og den torturen de gjennomgår (sett litt for mye på animal planet, discovery channel og national geographic). Som dermed gjør at jeg ikke klarer å spise de to. Og jeg vet, det er kjempe hyklersk av meg, jeg elsker kylling, kjøtt og (noe) fisk. Og det er ikke sånn at det er så mye bedre i kylling-industrien men.. ikke spør.

Legg igjen en kommentar

