Day 24 – Hvor Viktig Er Utdanning

Hvor viktig utdanning er? Hvor skal man begynne. Ja, utdanning er viktig. Vi lever i et samfunn der utdanning er det du må ha for å kunne komme deg videre her i livet. Sett bort fra om du vil bli fisker eller jobbe i kassa på Rimi resten av livet ditt. Vi kan også se at utdannede er de som er minst samfunnskritiske, forstår politikken bedre og – beklager – men har på en måte litt høyere sosial intelligens. Da mener jeg ikke at de kan dra på fest og er de som er høyest på latter og øverst på bordet – men de som kan snakke for seg, være i en diskusjon uten å drite seg ut og vet litt mer om alt. Uten utdanning i dag føler jeg du er ett par tre-hundre steg bak de som har høyere utdanning. Jeg er fra en familie hvorav jeg er eneste med høy utdanning – mot alle odds. Og jeg kan se at det ikke er bare-bare for mor å komme ut i arbeid som ikke er «kassa på rimi»-aktig. Samt mine brødre som på en måte er stuck hjemme som jeg kan garantere at de alltid vil være. I tillegg til at jeg kan komme med særdeles bedre argumenter enn dem når det kommer til samfunnsøkonomi og lignende. heheh neida. Man kan alltids lese seg opp på alt og dermed lære seg mye – men jeg føler fortsatt at du ikke kommer like langt uten utdanning. Sett bort fra om du er Simen Staalnacke og fant ut i kjelleren til mor og far at du skal lage et nytt merke som vokser seg stort ut i verden som «Moods of Norway». Selv om de også gikk fra idé til utdanning…

Legg igjen en kommentar

