Day 28 – Favoritt Film & Hvorfor

Ingen hemmelighet det her! Pride and Prejudice er og har alltid vært favoritten siden første gang jeg så filmen på skolen i 8. klasse. Den er så skjønn og så nydelig. Jeg elsker tiden den spilles inn i, jeg elsker Jane Austen, jeg elsker bøkene. Boken må være så absolutt like bra, eller bedre? Adaptasjonen til film fra boken er fortreffelig, og jeg elsker at de ikke har gitt det noen ekstra scener eller handlinger. Selvsagt, noe er jo litt annerledes – men fortellingen blir fortalt som den skal uten unødvendige scener. Jeg elsker kjærlighetshistorien. Jeg elsker familiebåndet. Jeg bare elsker den. Enkelt og greit. Selvsagt er Mr. Darcy helt fantastisk også.

Legg igjen en kommentar

