Day 29 – Hva Jeg Mener Om Kroppen Min Og Hvor Komfortabel Jeg Er Med Den

Jeg har nevnt tidligere at jeg er født tynn eller slank. Dette har selvsagt påvirket hvordan oppveksten min ble og hvordan jeg selv er i dag. Jeg skal ikke dra inn fortiden i dette innlegget, men jeg fikk mange kommentarer på utseende og fikk høre mye slemt. Når det er sagt vil jeg si at jeg nå er bedre rustet mot ekle mennesker og kommentarer pga. dette, men det har selvsagt satt sine spor i hvordan jeg ser på meg selv. Jeg kommer meg sakte men sikkert ut av det, ettersom jeg kan se jenter på gaten som er tynnere enn meg – så jeg har jo lagt på meg i årenes løp. Jeg har alltids tenkt og tenker fortsatt – hva tenker folk når de ser meg? «Hun sliter med spiseforstyrrelser.. hun er for tynn». Jeg sa denne tanken til en venninne en gang, der hun fortalte at venner av henne hadde spurt henne om meg i samme setting, så det er jo ikke sånn at det ikke skjer. Uansett, jo eldre jeg blir jo mindre bryr jeg meg om hva andre tenker om meg.

Jeg respekterer kroppen min og er fornøyd med hvordan jeg er. Selvsagt skulle jeg ønske jeg la på meg mer, men alt til sin tid. Før gjemte jeg kroppen min i joggebukser og var ukomfortabel i å gå i shorts og lignende, i dag er jeg fornøyd – det er sånn jeg er. Men jeg blir utrolig irritert når jeg får høre at jeg er heldig og at jenter vil være tynnere enn det jeg er igjen – for jeg har vært der og er der; det var ikke en rosedans i solnedgangen, og det var ikke gøy. Tynne jenter er ikke pent, har du former og «er normal» er du så mye heldigere.

Det at dette bildet het inspiration gjør meg også ganske så irritert. VIRKELIG?…

Legg igjen en kommentar

