Update

En liten oppdatering om hva som har skjedd i mitt liv i det siste kanskje?

Forrige helg var det endelig en tur hjemover til vakre Ålesund. Busset hele veien, så fikk sett alt fra skog, fjell og fjord. Vi bor jo faktisk i et ganske fint land. Vel, det var faktisk første gang hjem siden jul – har rett og slett ikke hatt tid eller råd til å dra hjem før! Så det å endelig komme hjem var igrunn kjempedeilig. Kvelden ble brukt til å slappe heeeelt av i godstolen og se film før det ble en tidlig kveld for min del. Fikk besøkt gamle venner og skravlet til langt på kveld, kjempekos! Men hovedgrunnen til jeg dro hjem var selvsagt fordi jeg skulle i dåp til min kjære niese, Johanna Olave. Dåpen var kjempefin og koselig, men var også ganske skummelt. Jeg er ikke så godt kjent med den siden av slekten til brødrene mine, så det at alle visste hvem jeg var og ikke motsatt, var litt rart. Men det gikk fint og hadde en fortreffelig dag med koltbord og massevis av kaker.

Deretter var det oppigjen for å jobbe ett par dager før jeg og Sondre dro til hytten hans på Nordmøre på torsdagen. Var herlig å komme til ødemarka og bare være helt alene, høre fuglesang og ingen tilgang til internett. Men var ikke altfor lenge alene, siden foreldrene til Sondre og hundene kom på fredagsettermiddagen. Kjempeherlig å se de igjen, og hundene ble  glad for å se oss igjen! Her var det slektstreff på lørdagen, så opp tidlig for å dra på kirkegården, besøke det gamle familiehuset og til slutt ta slektsbilder og spise bacalao (eller kokte grillpølser med brød/lompe for de som ikke likte bacalao). Kjempekoselig familie og en veldig fin kveld, før vi kjørte hjemover til hytten i tolvtiden på kvelden. Søndagen ble vi møtt med sol og varme, noe som var helt uforutsigbart ettersom det bare var meldt regn og den typiske norske sommeren. Vel, for å utnytte dette dro vi på fjelltur. En kjempefin tur som varte i vel 3-4 timer eller noe fra vi gikk opp og kom ned. Like etter vi var komt i hus alle mann kom regnskuren og den norske sommeren tilbake da, så vi var ikke uten den for lenge!

IMG_1692

IMG_1694

IMG_1696

Solnedgangen fra hytta

Deretter ble det oppigjen nå på mandag fordi jeg måtte jobbe igjen, men snille som svigers er så kjørte de den 3 timers kjøreturen og overnattet til tirsdagen. Så vi fikk vært sammen en liten stund før de dro ned igjen. Har storkost meg de siste helgene før det nå bare blir jobbing frem til noe spontant skulle skje. IMG_1711

Legg igjen en kommentar

